dilluns, 24 de novembre del 2014

DOCUMENTAR, UNA MIRADA NOVA

L'altre dia vàrem llegir el llibre de "Documentar, una mirada nova". El professor ens va dir que en lloc de fer un resum sobre el llibre, havíem de posar en pràctica el que realment ens havia transmès el llibre, és a dir el significat de documentar.
Us adjunto una de les imatges amb les quals vaig poder documentar el meu treball de seminari:

Treball realitzat:


Imatge 3.ELS SENTITS

  
L’Infant innatament explora els seu entorn, els encanta jugar, conèixer, experimentar amb objectes que no coneixien abans, aquest nen col·loca una fruita sobre l’altre i es riu quan cauen.. Ell està experimenten una sèrie de situacions que mai ha viscut com Comprendre, conèixer i apreciar progressivament el seu entorn, iniciant-se així en la seva pròpia autonomia.




He volgut fer un petit resum per compartir amb tots vosaltres, ja que m'ha semblat un llibre molt interessant:


Aquest llibre està escrit per l'Associació de Mestres de Rosa Sensat, on s’expliquen un recull de descobertes que fan els infants durant l’etapa dels 0 als 6 anys de vida, concretament a les llars d’infants i a les escoles, utilitzant breus textos i diverses fotografies.


En la introducció es defineix en diverses ocasions i de diferents maneres el terme “documentar”, i ens fa veure que és una acció que ja fa anys que es porta a terme en les escoles, i ens explica  el cas concretament de l’escola Barrufet.


En el segon apartat trobem el títol de trenta històries, trenta mirades, que com bé descriu el propi títol són trenta situacions de la vida quotidiana que s’expliquen breument i que van acompanyades d'un seguit d’imatges visuals i de fotografies, que ajuden a comprendre molt millor aquestes situacions quotidianes, ja que a vegades una imatge val més que mil paraules.


El tercer apartat s’anomena "Sentit de la documentació seleccionada", on s’explica quina documentació ha estat escollida per dur a terme aquest recull d’imatges i el perquè d’aquesta tria tan selectiva i precisa.


El final del llibre acaba amb un petit apartat que s´anomena "Quan la curiositat no s’esgota" en el qual hi apareixen dues converses mantingudes entre 2 o 3 persones de la xarxa que parlen sobre la gran importància de la documentació.


Normalment veiem totes les coses que fan el infants, però mai ens preguntem el perquè ho fa, o si tenen algun sentit. Una de les coses que el llibre et fet veure és la importància d’estar sempre pendent de tot el que fan els nens, perquè en aquestes edats tenen molta curiositat i experimentant poden arribar a resoldre els seus propis problemes.


Els infants tenen una curiositat increïble per conèixer-ho tot. Són curiosos per naturalesa i no tenen por a res.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada