dimecres, 10 de desembre del 2014

VISITA A L'ESCOLA MARTA MATA

Visita a l’Escola Marta Mata 
(Barberà del Vallès)

El passat dia 1 de desembre del 2014, vam anar les meves companyes i jo, a visitar l’Escola Marta Mata, situada a Barberà del Vallès. El motiu pel qual vam dur a terme aquesta activitat va ser per observar dues sessions pràctiques d’Educació Física, amb alumnes de parvulari d’entre 5 i 6 anys.

Vam observar dues sessions diferents amb les classes de P5-A i P5-B concretament. Cada sessió tenia una durada d’uns 45 minuts aproximadament. Les dues sessions pràctiques van ser dirigides pel professor d’educació física de l’escola, en David Sánchez Aguayo. I la metodologia emprada va ser fonamentalment “l’aprenentatge cooperatiu”.

Metodologia de l’escola: 

L’Escola Marta Mata té una metodologia molt concreta i poc habitual. El seu mètode de treball es basa en l’anomenat “treball globalitzat”, en el qual s’hi realitzen diversos tallers i diferents espais de joc. 

Pel que fa als espais de joc, a l’escola tenen set espais dedicats a l’etapa d’educació infantil, on es divideixen en petits grups, tres vegades per setmana. En aquests espais de joc treballen des de la lògica-matemàtica a la música o l’art. 

Respecte als tallers de l'escola, fan referència a projectes o activitats de caràcter artístic que proposen els mestres per tal de fomentar les habilitats artístiques dels infants.

Un dels principis bàsics d’aquesta escola és que cada nen és el protagonista del seu propi aprenentatge, adquirint el professor el rol de guia, acompanyant als infants en tot moment, motivant-los i oferint-los els recursos necessaris per a l’assoliment de les capacitats de manera globalitzada i significativa.

Treball realitzat:

En David Aguayo, el professor d’educació física, va fer esmenta de com formaven els grups a classe per tal de què estiguessin equilibrats. Repartien un número a cada nen, i en cada grup hi havia d’haver tots els números. D’aquesta manera aconseguien formar grups heterogenis, on hi haguessin uns quants perfils d’alumnes. Si no corrien el risc que els grups es formessin per afinitat, és a dir, els que són més hàbils tendeixen a anar junts. Fent grups heterogenis aconsegueixen que els infants s’ajudin els uns dels altres, aprenguin conjuntament, i no només d’allò que els puguin ensenyar les persones adultes, en aquest cas el/la mestre/a.

Aquí us deixo una presentació de Google Drive creada per les meves companyes i jo.

 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada